TRYs sjefsdesigner til TV 2

TV 2 henter TRY-partner Marianne Eskeland til en nyopprettet stilling som leder for profil og design. Eskeland har jobbet 15 år i TRY og kommer fra jobben som leder av produksjon og designavdelingen.

-
54acf68f 24c8 4f7f 8ffc 219a2bed21a5

TV 2 skal samle det strategiske arbeidet med identitet og profil rundt merkevaren TV 2. Eskeland får det overordnede og operative ansvaret for dette arbeidet.

– Det var viktig å få tak en person med svært høy faglig kompetanse, og som kan vise til gode resultater. Med Marianne får vi ikke bare det, vi får en av bransjens aller fremste fagfolk som har jobbet med landets viktigste merkevarer. Jeg er veldig glad for at hun ville bli med på laget, sier kommunikasjons- og organisasjonsdirektør i TV 2, Sarah C.J. Willand.

Eskeland har 15 års erfaring fra Norges fremste og mestvinnende reklamebyrå.

I TRY har hun blant annet hatt ansvaret for forvaltning av profilen til noen av de største merkevarene i Norge, som DNB, Equinor, Tine, Orkla og Skatteetaten. Hun har også ledet arbeidet med å utvikle ny profil for Gyldendal, Møller Mobility Group, Nye Veier og ikke minst endringen fra Statoil til Equinor.

– Det er en tid for alt. Når TV 2 ønsket at jeg skulle lede denne spennende prosessen, ble valget enkelt. Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på arbeidet med en så sterk og solid merkevare. Ikke minst ser jeg frem til å samarbeide med de flinke folka i TV 2 og å få jobbe med de beste leverandørene i bransjen, sier Marianne Eskeland.

Eskeland selger samtidig sine andeler i TRY.

Interessert i å jobbe hos TV 2?
Se ledige stillinger