Sammen markedsfører vi øyeblikkene
I TV 2's Marketingavdeling har vi som mål å skape Norges råeste markedsføringsavdeling. Med tydelig og engasjerende kommunikasjon vil vi gjøre TV 2 mer slagkraftig i kampen om folks oppmerksomhet, og få folk til å engasjere seg enda sterkere i vårt innhold og våre produkter og tjenester på tvers av plattformer. Avdelingen har som oppgave å levere kreative og målrettede kampanjer, som når ut til riktig målgrupper for å øke engasjementet rundt TV 2 sitt innhold.
Hos oss vil du få jobbe i sterke fagmiljøer innenfor markedsstrategi, medieoptimalisering, markedsplanlegging og vårt inhouse-byrå som heter Kreativt studio. Vi utvikler og implementerer strategier som sikrer TV 2 sin posisjon i det norske mediemarkedet, og jobber kontinuerlig for å optimalisere vår mediestrategi for å nå ut til riktig publikum.
Som en del av TV 2s Marketingavdeling vil du få muligheten til å samarbeide tett med andre avdelinger i TV 2, og få et helhetlig bilde av hvordan markedsføring kan bidra til suksess for hele organisasjonen. Hvis du er lidenskapelig opptatt av markedsføring og elsker å jobbe med digitale plattformer og verktøy, da vil du trives hos oss.
Våre avdelinger
-
Markedsstrategi og Innsikt
Dette teamet jobber med TV 2s merkevare på et strategisk nivå og har blant annet ansvar for merkevarens visuelle identitet og posisjon og innsikt. I tillegg jobber man her med små og store prosjekter innenfor posisjonering, målgrupper, segmentering og hvordan TV 2 skal sikre konkurransekraft i fremtiden.
-
Markedsplanlegging
Markedsplanlegging er ansvarlig for å utvikle og gjennomføre markedsplanen. Vi er et team med prosjektledere, som er ansvarlig for markedsføring fra A til Å for TV 2 Play, TV 2-kanalene og TV2.no og ikke minst alt det fantastiske innholdet vårt.
-
Medieoptimalisering
Medieoptimalisering er ansvarlig for å utvikle og gjennomføre mediestrategien til TV 2. Vår jobb er å sikre og optimalisere medieplasseringer, både offline og online for å oppnå effekt gjennom økt salg og styrket merkeutvikling. Vi jobber kontinuerlig med å analysere effekten av medieplasseringene og sørger for god rapportering og læring av det vi jobber med.
-
Kreativt studio
Kreativt studio er Marketingavdelingens inhouse reklame- og produksjonsbyrå. Det er her kreative konsepter skapes, formes og gjennomføres. Kreativt studio består av konseptutviklere, SoMe-spesialister, innholdsprodusenter, PR- og kommunikasjonsansvarlige, i tillegg til grafikk- og lyddesignere. Teamet sikrer at TV 2 til en hver tid har riktig markedsføringsmateriell, og jobber proaktivt ut for å sikre oppmerksomhet og omtale av TV 2s prioriterte programmer, hovedsatsninger og kampanjer. SoMe-teamet lager og publiserer innhold på TV 2s kommersielle kontoer i sosiale medier.
Eksempel på en promo som produseres inhouse av Kreativt studio.