Sammen markedsfører vi øyeblikkene
I TV 2s Marketing-avdeling har vi som mål å skape Norges råeste markedsføringsavdeling. Med tydelig og engasjerende kommunikasjon vil vi gjøre TV 2 mer slagkraftig i kampen om folks oppmerksomhet, og få folk til å engasjere seg enda sterkere i vårt innhold og våre produkter og tjenester på tvers av plattformer. Avdelingen har som oppgave å levere kreative og målrettede kampanjer, som når ut til riktig målgrupper for å øke engasjementet rundt TV 2 sitt innhold.
Hos oss vil du få jobbe i sterke fagmiljøer innenfor markedsstrategi, medieoptimalisering, markedsplanlegging og vårt inhouse-byrå som heter Kreativt studio. Vi utvikler og implementerer strategier som sikrer TV 2 sin posisjon i det norske mediemarkedet, og jobber kontinuerlig for å optimalisere vår mediestrategi for å nå ut til riktig publikum.
Som en del av TV 2s Marketing-avdeling vil du få muligheten til å samarbeide tett med andre avdelinger i TV 2, og få et helhetlig bilde av hvordan markedsføring kan bidra til suksess for hele organisasjonen. Hvis du er lidenskapelig opptatt av markedsføring og elsker å jobbe med digitale plattformer og verktøy, da vil du trives hos oss.
Våre avdelinger
-
Markedsstrategi og Innsikt
Dette teamet jobber med TV 2s merkevare på et strategisk nivå og har blant annet ansvar for merkevarens visuelle identitet og posisjon og innsikt. I tillegg jobber man her med små og store prosjekter innenfor posisjonering, målgrupper, segmentering og hvordan TV 2 skal sikre konkurransekraft i fremtiden.
-
Medieoptimalisering
Medieoptimalisering er ansvarlig for å utvikle og gjennomføre mediestrategien til TV 2. Vår jobb er å sikre og optimalisere medieplasseringer, både offline og online for å oppnå effekt gjennom økt salg og styrket merkeutvikling. Vi jobber kontinuerlig med å analysere effekten av medieplasseringene og sørger for god rapportering og læring av det vi jobber med.
-
Kreativt studio
Kreativt studio er Marketing-avdelingens in-house reklame- og produksjonsbyrå, og er ansvarlig for markedsføringen av det fantastiske innholdet vårt. Det er her kreative konsepter skapes, formes og gjennomføres. Kreativt studio består av prosjektledere, konseptutviklere, SoMe-spesialister, innholdsprodusenter og PR- og kommunikasjonsansvarlige. Sammen sørger de for at TV 2 til en hver tid har riktig markedsføringsmateriell, og jobber proaktivt for å skape oppmerksomhet og omtale rundt TV 2s prioriterte programmer, hovedsatsinger og kampanjer. SoMe-teamet har ansvar for å produsere og publisere innhold på TV 2s kommersielle kontoer i sosiale medier.
-
Brand Marketing
Brand Marketing-teamet har ansvar for å styrke TV 2 som en tydelig og relevant merkevare – for hele Norge. Vi er ansvarlig for markedsplanen, samt gjennomføring av strategiske prosjekter og markedskampanjer som bygger TV 2s identitet og posisjon, inkludert TV 2 Play og tv2.no. Vi sørger også for at innholdet vårt når et stort publikum og skaper positivt engasjement.
Eksempel på en promo som produseres inhouse av Kreativt studio.
-
Som sosiale medier-ansvarlig i Marketingavdelingen kan jeg jobbe kreativt med organisk innhold. Jeg får sette mitt preg på det flotte innholdet som TV 2 har, og bidrar til å få blant annet programmer og profiler eksponert til folket. Som sosiale medier-ansvarlig holder jeg tett dialog med produksjonsselskap, deltaukere og profiler. I rollen min får jeg samarbeidet med de ulike avdelingene i TV 2, og hver dag er en unik dag.
Cal Hammerich
SoMe-ansvarlig
-
Å jobbe som prosjektleder i Marketingavdelingen gir meg mulighet til å jobbe med lansering av mange spennende programmer og ulike kampanjer. Jeg syns det er gøy å være med å bidra i prosessen fra A til Å, og kunne jobbe med alt fra idé, konsept, markedsplanlegging og innsikt. Rollen min gir meg mulighet til å jobbe med mange ulike fagområder, og ikke minst samarbeide tett med alle de flinke kollegaene mine som jobber i TV 2.
Ingvild Dahlen
Prosjektleder