Sammen finansierer vi øyeblikkene
I markedsavdelingen jobber vi hver dag for å skaffe penger til TV 2s unike norske kvalitetsinnhold. Markedsavdelingen i TV 2 samarbeider tett med annonsører og mediebyråer. Vi har ansvaret for reklameinntekter på både TV og digitale flater, og vi tilbyr hele spekteret av løsninger fra reklamefilm og konseptsamarbeid til displayannonser og innholdsmarkedsføring.
Redaksjonene sørger for at de pengene resulterer i fantastiske programmer. Vi har ulike oppgaver, men vi er på samme lag. Vi vet at godt innhold hviler på et solid økonomisk fundament.
Avdelinger
-
Salg
Selgerne våre jobber multimedialt, og sørger for at TV 2 når sine inntektsmål på TV og digitalt. Vi representerer Norges største kommersielle TV-kanal og et av Norges største nettsteder TV2.no. Vi jobber tett med Norges største annonsører, mediebyråer og reklamebyråer, i tillegg til andre team i Marked og på huset.
-
Markedsanalyse
Markedsanalyse er et team bestående av dyktige tallknusere. Teamet spiller en nøkkelrolle i TV 2s markedsavdeling, og støtter salgsteamet med effekt- og målgruppeanalyser, oppdatert markedsinformasjon og relevante nøkkeltall innenfor TV og digitale medier. Vi har også direkte kontakt med annonsører og mediebyrå.
-
Konsept
I TV 2 Konsept jobber vi med alt fra programsponsorater til innholdsmarkedsføring. Hos oss er ingen dager like og det er stor variasjon fra prosjekt til prosjekt. Vi samarbeider tett med kundene våre, resten av markedsavdelingen og andre avdelinger på huset. Vårt mål er å skape verdi for kundene våre gjennom godt innhold og engasjement – enten ved at de knytter seg tett opp til vårt programinnhold eller ved at vi forteller deres historier.
-
Addressable TV
Med TV 2 Play som en av Norges største strømmetjenester er TV 2 i en unik posisjon for å skape nye og effektive reklameprodukter for våre annonsører, og samtidig tilrettelegge for en god brukeropplevelse i tjenesten. Å lykkes med reklame på TV 2 Play er et av TV 2s viktigste satsingsområder fremover for å sikre inntektsgrunnlaget for å levere på TV 2s samfunnsoppdrag. Vi har gjennom det siste året satt fart på utviklingen og etablert nye tverrfaglige team som arbeider med utviklingen av data og målrettingsprodukter, kjøps- og salgsplattform og å digitalisere TV-reklameproduktene.
-
Marked Digital
Det digitale reklamemarkedet er i kontinuerlig endring, og blir mer og mer teknologidrevet. Vi hjelper våre annonsører og samarbeidspartnere med å skreddersy kampanjer som treffer ønsket målgruppe i et troverdig miljø og i riktig kontekst. Vi bidrar også med å dokumentere effekten på kampanjene. Hos oss er det kort vei til beslutning, og kort vei fra idé til handling. På avdelingen finner du en et godt snitt av seniorer og unge talenter som utfyller hverandre godt.
-
Planning
Som TV-planlegger er du delaktig i prosessen rundt booking, oppfølging og avvikling av TV-kampanjer. Arbeidsoppgavene er blant annet å ha kontakt med kunder og mediebyråer, og legge inn bestillinger på TV-kampanjer fra disse. Videre skal kampanjene følges opp underveis i kampanjeperioden. Teamet har også ansvaret for mottak og godkjennelse av alle reklamefilmer som skal på luften, og vi jobber tett med schedulingsteamet innenfor planlegging av sendeskjema, endringer og kontroll av reklametidspunkt.