Sammen jakter vi det innholdet som du ønsker å bruke tiden din på!
Avdelingen Innholdsstrategi, program og publisering jobber for å hente det beste innholdet til TV 2 og presentere det for publikum på en måte som gir mest mulig verdi. Ellers sagt på en annen måte; vi gjør alt for at akkurat du skal ønske å bruke tiden din hos oss.
Det hele begynner med at det legges en overordnet innholdsstrategi. Det handler om å se helheten, både i hva den norske befolkningen etterspør, og hva de ikke visste at de ønsket seg. Vi jobber med planlegging av underholdning, sport og nyheter, på tvers av alle plattformer; strømming, lineært og på nett. I dette arbeidet bruker vi stadig mer innsikt. Derfor er analyseteamet vårt sentralt i å gjøre det enkelt å få tak i oppdaterte data og innsikt. Analyseteamet bruker interne og eksterne data, kvantitative og kvalitative undersøkelser samt maskinlæring for å gi de som jobber i TV 2 den innsikten som trengs.
For de som jobber med norske produksjoner, er det viktig at behovene som kommer ut av innholdsstrategien kommuniseres ut til den norske produksjonsbransjen. Når produsentene så ønsker å pitche sine ideer, er inntaket til TV 2 fordelt på tre innholdskategorier: underholdning, drama og fakta/dokumentar. De som jobber med dette, har varierte og travle dager i møte med produsenter med høyt engasjement. De følger prosjekter hele veien fra en løs idé oppstår til et fullverdig beslutningsgrunnlag.
I arbeidet fram mot en endelig beslutning, er både utvikling og produksjonskontoret viktige team som fungerer som ressurssentre på sine felt. Utvikling jobber blant annet med å kartlegge trender i markedet, følger med på internasjonalt formatmarked og utvikler innholdsuniverser på tvers av flere flater. Produksjonskontoret har ansvar for alt av kontrakter og er sentrale i det som har med forhandlinger og økonomi å gjøre. Underveis i arbeidet med et nytt program står også arbeid med profiler og talenter helt sentralt, derfor har vi to talentansvarlige i avdelingen.
Alle programideene som blir realisert på TV 2 får en prosjekteier som driver prosjektet videre. Som prosjekteier i TV 2 har du en variert arbeidsdag tett på redaksjonen eksternt, men har også mye dialog på tvers med andre avdelinger i TV 2. Arbeidsoppgavene spenner bredt fra kreative gjøremål til oppgaver av mer administrativ og koordinerende art.
Den internasjonale innkjøpsavdelingen håndterer alle internasjonale rettigheter til alle TV 2s flater. Målet er å hente de beste kvalitetsdramaene, filmene, dokumentarene og reality fra internasjonale produsenter, studioene i Hollywood og ikke minst våre naboland i Skandinavia. Det internasjonale innholdet bidrar til at TV 2 Play er en konkurransedyktig strømmetjeneste tilpasset den norske virkeligheten og smaksganen. Innkjøpsavdelingen er også ansvarlig for Oiii-universet hvor barna trygt kan se norske lokal produserte tv-serier og populære tegneserier fra inn og utland, og selvfølgelig populære barnefilmer for hele familien.
Når innholdet er bestilt, kan planleggingsteamet begynne sitt arbeid. Deres jobb er å få mest mulig effekt ut av innholdet og bestemmer blant annet publiseringsmønster, tidspunkter, perioder og flater. De optimaliserer innholdet på best mulig måte i forhold til rettigheter og økonomi, og ikke minst hva som vil gi oss flest mulig seere. Teamet jobber strategisk både kortsiktig og langsiktig, og har til enhver tid kontroll på TV 2s innholdslager.
Vi i avdelingen innholdsstrategi, program og publisering er svært stolte av det innholdet vi presenterer for seerne. Vi samarbeider tett med Marketing, Digital og Produksjon, for å sørge for at innholdet vårt når ut til seerne. Sammen kjemper vi hardt for TV 2s posisjon hos det norske folk og for at flest mulig velger å bruke sin dyrbare tid hos TV 2. Også har vi det veldig gøy på jobb!