Siril Eikrem Finnøy, produkteier for Data og Målretting
– Jeg har alltid sett for meg at TV 2 er et kult sted å jobbe, men det jeg ble veldig trigget av i ansettelsesprosessen var muligheten til å kunne jobbe i et helt nyopprettet team, hvor målet blant annet er å få til målrettet TV-reklame. Det vil bli et helt nytt inntektsområde for TV 2 på sikt, og som det satses veldig på. Jeg synes det virket veldig spennende å kunne være med å bygge opp dette fra starten av. I tillegg skjønte jeg at det kom til å føre til at jeg lærte mye nytt og at jeg utviklet meg på det personlig plan og det ble jeg veldig motivert for. Et annet argument for å takke ja var at tidligere TV 2ere som jeg snakket med skrøt av det gode sosiale miljøet i TV 2.
Navn: Siril Eikrem Finnøy
Stillingstittel: Produkteier for Data og Målretting
Utdanning: Bachelor i Markedsføring og MA i e-Marketing & Social Media
Avdeling: Addressable TV i Marked og salg
Ansatt i TV 2 siden: Februar 2022
Hva ser du mest frem til når du våkner om morgenen og gjør deg klar å gå på jobb?
At jeg som regel alltid har et spennende eller informativt møte i kalenderen, og det går sjeldent en dag uten at jeg lærer noe nytt. En arbeidsdag er heller aldri lik, så det er gøy å se hva dagen bringer. Jobbdiskusjoner vi har hatt dagen før har rukket å mørne litt, så da er jeg ivrig etter å fortsette arbeidet eller diskutere videre. Jeg gleder meg også til å møte gode kollegaer, ta en kaffe og til den sosiale lunsjen kl. 11.00.
Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?
Vår base med førstepartsdata, som hovedsakelig er innloggede brukere gjennom TV 2 Play og TV2.no, gir oss mulighet til å utvikle målgrupper og annonseprodukt som er kommersielt attraktive for mediebyrå og annonsører. En av mine hovedoppgaver som produkteier for Data og Målretting er å vurdere, prioritere og beslutte hvilke målgrupper og annonseprodukter som skal utvikles. Videre er det å sørge for at disse er lett tilgjengelig og kan aktiveres på tvers av alle våre reklameprodukter. Teamet som utvikler disse er et tverrfaglig team på tvers av Oslo og Bergen, Team Reklameplattform, og dagen inneholder alltid et fast møte med dem. Det, og at jeg alltid sjekker om det er en økning i antall personer vi kan målrette reklame mot, er det eneste forutsigbare i arbeidsdagen.
Mesteparten av tiden min går på en eller annen måte til å samle informasjon som skal utgjøre et beslutningsgrunnlag for videre utvikling. En dag kan for eksempel bestå av workshops hvor vi jobber med ideer til nye produkter, intervjuer med interne og eksterne for å kartlegge behov og ønsker, kunnskapsmøter om GDPR, møter med produktteamet hvor vi skal jobbe med å lage brukerhistorier eller statusmøter med andre team for å sikre fremdrift.
Hvordan opplever du kulturen/arbeidsmiljøet i TV 2?
Jeg var veldig spent på om miljøet i TV 2 kunne sammenligne seg med det gode miljøet jeg var så fornøyd med hos min tidligere arbeidsplass, og her innfrir TV 2 100%. Jeg har utelukkende truffet veldig dedikerte, flinke, imøtekommende og ikke minst hyggelige kollegaer i alle avdelinger. De står klare til å hjelpe deg med det som skulle være og svare på de spørsmålene som dukker opp. Det store og hyppige tilbudet av sosiale arrangementer i ulike former setter jeg også stor pris på.
Er det noe annet du synes er karakteristisk og attraktivt ved TV 2 som arbeidsplass?
Jeg har innsett at jeg ikke visste hvor stort og komplekst TV 2 faktisk var før jeg startet å jobbe her. Det har vært skikkelig gøy å lære om hva som skjer bak i kulissene for å få til en live nyhetssending, en artikkel publisert på tv2.no og generelt om hva som rører seg i de ulike avdelingene. Det er skikkelig imponerende!
– Jeg opplever at TV 2 er et målrettet mediehus som virkelig satser, og som alltid er ute etter ideer til hvordan en kan forbedre seg og tilpasse seg nye brukervaner og teknologi. Det gjør at jeg er sikker på at vi fortsetter å være et markedsledende mediehus i alle år fremover.