
Produktavdelingen
Produkt designer og bygger de kundenære digitale tjenestene til TV 2.
Vi skaper verdi ved å forstå hva kundene vil ha og hva som skaper vekst for TV 2. Vi har delt oss inn i to domener: Friflatene og Play.
Produktteamene som jobber med Friflater (TV2.no, TV2 Sporten appen osv) har ansvar for alle våre produkter som er fritt/åpent tilgjengelig (reklamebasert), mens teamene i «Play» jobber med abonnementstjenestene inkludert reklame på play.
Noen av teamene i Produkt:
👉🏻 Play Apps
Hovedmålet til Play Apps er å skape en knallbra brukeropplevelse i alle TV 2 Plays klienter, samt vedlikeholde og videreutvikle Direktesports og MyGames klienter for våre samarbeidspartnere. Appene våre skal være robuste og engasjerende med funksjonalitet som skaper verdi for brukerne og TV 2. Play Apps er en klynge med teams for Apple, CTV, Android og web, inkl. QA og UX.
👉🏻 Content Discovery
Hovedmålet til teamet er å tilby godt dokumenterte grensesnitt (APIer) for programinnhold fra TV 2 Play. Dette vil være en blanding av redaksjonelt styrt og personalisert presentasjon av forsider, søk og detaljnavigasjon. Eierpersonalisert data som seerhistorikk, favoritter, thumbs, segmenter.
👉🏻 Søk, konvertering og salg
Jobber for å gjøre det enklest mulig å få tilgang til TV 2 Play, enten det skjer direkte eller gjennom en TV-leverandør. Dette innebærer å skape gode innganger til tjenesten fra ulike kanaler, samt kontinuerlig forbedring av kundereiser knyttet til kjøp, aktivering, opp- og mersalg.
👉🏻 Bruker og ordre
Hovedmålet er å tilby grensesnitt (APIer) for registrering og innlogging til alle TV 2s tjenester. I tillegg har teamet ansvar for grensesnitt for kjøp og vedlikehold av abonnement, inkl. enkeltkjøp som filmleie og -kjøp. Dette inkluderer også de bruker- og ordregrensesnittene som partnere er integrert med, som TV-distributørene, Disney, Amedia med flere.
👉🏻 Webplayer & Chromecast
Teamet sørger for avspilling av TV 2s videoinnhold for web og Chromecast. Våre komponenter brukes på Play, TV2.no, Direktesport, Amedia, m.fl. Komponentene forenkler operasjoner knyttet til encoding, DRM, annonsering, analyse, nettleserkompatibilitet, autoplay, feilhåndtering, Chromecasting, med mer.
👉🏻 Team Red
Team Red skal bygge opp under ambisjonen om TV2.no som Norges nest største nyhetsnettsted ved å lage intuitive verktøy og publiseringsløsninger for redaksjonene, slik at redaksjonene enkelt kan presentere innhold på en engasjerende og oversiktlig måte for sluttbruker.
👉🏻 Sport
Hovedmålet til teamet er å lage det foretrukne hjemmet for sportselskerne. TV 2 skal ha det beste digitale sportsproduktet på markedet. Som brukerne våre elsker, og som de besøker 7 dager i uken, hele året.
👉🏻 Team Nå
Hovedmålet til teamet er å være først ute med digitale historiefortellingsgrep rundt store og små nyhetshendelser innenfor de redaksjonelle områdene nyheter, sport og underholdning. Det daglige nyhetsbildet definerer oppgavene og tid er måleenheten. I dette ligger det et ansvar for å eksperimentere med nye teknologier, samarbeide tett med redaksjonen og kontinuerlig utfordre etablert praksis.
👉🏻 Coretech
Coretech har ansvaret for flere av kjerneløsningene som utgjør TV2.no, eksempelvis CMS’et som brukes på fronten og i brorparten av alle artikler på TV2.no. Coretech jobber med bærekraftige løsninger som treffer andre produktteams, redaksjonene og sluttbrukerne. Det siste året har teamet gjort et større arbeid med å oppgradere Labrador (CMS), tipsdatabasen, tiltak for å øke SEO og få ned lastetider av alt innhold inkl. annonser på TV2.no. For tiden jobber de med et tagsprosjektet der de bl.a bruker AI til å komme med forslag til relaterte tags.
-
Vi er et utviklingsteam som jobber tett på redaksjonen for å finne nye måter å formidle journalistikk på, så for min del er dette drømmejobben. TV 2 er en arbeidsplass med lave skuldre og god stemning der folk spiller hverandre gode. Det er aldri en kjedelig dag på jobb.
Einar Aaby Hirsch Teamleder, Team NÅ