Heidi Lea, dataanalytiker
Hvorfor valgte du TV 2 som arbeidsplass?
For meg er det en drøm å kunne jobbe med TV og underholdning, og da sto TV 2 som et moderne mediehus høyest på lista. Som analytiker var det også viktig for meg å jobbe med ny teknologi. Samtidig hadde jeg inntrykk av at folk hadde det gøy på jobben i TV 2.
Dette fikk jeg bekreftet både gjennom folka jeg møtte i ansettelsesprosessen og tiden jeg har jobbet her.
Navn: Heidi Lea
Stillingstittel: Dataanalytiker
Utdanning: Samfunnsøkonom (Universitetet i Oslo/Hümboldt Univertität zu Berlin/Griffith University)
Avdeling: Innholdsstrategi, Program og Publisering
Ansatt i TV 2 siden: 2022
Hva ser du mest frem til når du våkner om morgenen og gjør deg klar å gå på jobb?
Det er noe med aktualiteten i jobben - når jeg kommer på jobb prater vi om det nyeste innen TV og underholdning, nyheter og politikk. Vi har fingeren på pulsen i samfunnet, og "dag til dag"- samtalene preges av dette.
Så ser jeg frem til å møte teamet mitt og folkene som jobber her. Også synes at jeg at jeg holder på med spennende oppgaver, det er motiverende å grave i data og gjøre analyser som blir brukt – og hjelper oss å ta gode avgjørelser. Gleder meg også veldig til lunsj hver dag – vi har god kantine!
Foto: Sverre Saabye, TV 2
Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?
Jeg jobber mye med seertall og innholdsanalyse og det å forstå enda bedre hva seerne vil ha og hvordan vi skal publisere innholdet vårt, og formidle den innsikten ut i resten av TV 2.
En typisk arbeidsdag starter alltid med en kaffe mens jeg ser litt på nyhetene eller dagens God Morgen Norge sending på TV-skjermene vi har på kontoret.
I teamet mitt jobber vi med en god blanding av større langsiktige oppgaver, som å få på plass nytt innsiktsverktøy, Looker, i TV 2, få nye data inn i Looker, automatisere rapportering i dashboard, identifisere innsiktsbehov i de ulike avdelingene på tvers av TV 2 for så å bygge dette, og kortsiktige oppgaver som å administrere eksterne undersøkelser, trackere og fokusgrupper som ad hoc analyseforespørsler, feilretting, opplæring i Looker og hjelpe organisasjonen å bli selvgående når det kommer til innsikt. En vanlig dag består av en god blanding av dette. Vi jobber i sprinter og har en felles stand-up med teamet hver dag, for å prate om oppgavene vi holder på å løse.
Jeg av slutter ofte arbeidsdagen med å benytte meg av TV 2s interne treningstilbud – alt fra bading til cageball.
Hvordan opplever du kulturen/arbeidsmiljøet i TV 2?
Jeg opplever kulturen som god. Her er folk både veldig dyktige og ydmyke som skaper et godt miljø. Jeg hørte mye om det gode miljøet før jeg startet i TV 2, og jeg må si meg enig. Det er et veldig sterkt fellesskap og folk er fornøyde og stolte av arbeidsplassen sin. Folk er interessert i å høre hverandres meninger og åpne for innspill. Til syvende og sist ønsker alle det samme- at TV 2 lykkes i en medieverden med tøff internasjonal konkurranse.
Er det noe annet du synes er karakteristisk og attraktivt ved TV 2 som arbeidsplass?
Folka. Søsteren min var på besøk en dag og kommenterte at folk var usedvanlig muntre, på en genuin og ikke-påtatt måte. Jobbfestene er veldig bra
-
Håkon Kvam Lyngstad, breakingjournalist
-
Ole Ebbesen og Ingrid Wollberg, fotojournalister
-
Christel Schultz, kundesjef
-
Einar Aaby Hirsch, teamleder
-
Silje Anita Hallem, advokat
-
Torkil Auran, prosjekteier
-
Katarina Swendgaard Borge, business controller
-
Marie Evje, forretningsutvikler
-
Elias Engevik, fotojournalist
-
Arbër Maliqi, produsent
-
Ingrid Wollberg, fotojournalist
-
Gaute Bugge Drangsholt, vaktsjef Sporten
-
Heidi Lea, dataanalytiker
-
Sander Englund Smørdal, utgavesjef
-
Eda Syvertsen, prosjektutvikler
-
Annikken Valland, utspillingsprodusent
-
Line Njøs, innholdsplanlegger
-
Magne Sandnes, bildesjef
-
Stig Omland, rådgiver sportskonsepter
-
Helene Boge, webutvikler
-
Preben Fjell, engasjementsreporter
-
Ove Nordahl-Pedersen, UX designer
-
Marlene Sætevik, utvikler
-
Siril Eikrem Finnøy, produkteier for Data og Målretting
-
Arjuno Alistair Lewis, kommersiell produktutvikler
-
Silje Hestevik, utviklingssjef
-
Karina Øverland Haugen, Løsningsarkitekt
-
Einar Aaby Hirsch, teamleder Team NÅ
-
Maria Schiller Tønnessen, frontredigerer
-
Lene Hegland, SEO-ansvarlig
-
Kenneth Cuomo, Customer success spesialist
-
Melina Pambou Sundfør, teamleder digitale sports-konsepter
-
Stian Langsrud, senior IT-konsulent