Line Njøs, innholdsplanlegger
Hvorfor valgte du TV 2 som arbeidsplass?
Etter mange års erfaring med innholdsplanlegging i TV3 og MTG, som det den gang het, var det spennende å kunne gå til et nytt mediehus, med et bredere nedslagsfelt og større innholdsmessig bredde. TV 2 var en fristende arbeidsplass med betydelig kanalportefølje, leverandør av de største underholdningsprogrammene og ikke minst en stor tyngde på nyheter og sport.
Navn: Line Njøs
Stillingstittel: Innholdsplanlegger TV 2
Utdanning: Hovedfag i Medievitenskap ved Universitetet i Oslo
Avdeling: Innholdsstrategi, Program og Publisering
Ansatt i TV 2 siden: 2015
Hva ser du mest frem til når du våkner om morgenen og gjør deg klar å gå på jobb?
Jeg ser alltid frem til å komme inn på Diagonale å få verdens mest hyggeligste «godmorgen-hilsen» fra Alex og Cathrine i resepsjonen, og ikke minst møte resten av folka i TV 2. Jeg opplever alle mine kolleger som entusiastiske og dedikerte, og for oss som jobber og konsumerer mye innhold går det ikke langt tid før praten er i gang om hva vi så på i går, enten hos oss eller konkurrentene.
Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?
Jeg liker at arbeidshverdagen min er variert. Jeg starter alltid dagen med å se hvordan gårsdagens innhold har gått, både hos oss og konkurrentene. Analyser av hvordan innholdet vårt fungerer er viktig, og jeg bidrar også i den ukentlige seertallsrapporten fra ISPA hvor vi oppsummerer siste uke, og evaluerer og oppsummerer TV 2 sine norske produksjoner.
Foto: Sverre Saabye, TV 2
Som innholdsplanlegger jobber jeg i et langt tidsperspektiv. Målet er å få kartlagt behov både på de lineære sendeflatene og på TV 2 Play, og gjøre tydelige behovsbestillinger for fremtiden. Jeg strukturer sendeflatene, og sørger for å plassere innhold slik at vi oppnår best mulig resultater, samtidig som jeg forholder meg til de rammene og strategiene vi har satt. Mye av jobben min går ut på å kontrollere økonomien, og til enhver tid sørge for at vi har det innholdet vi trenger både på TV 2 Play og de lineære flatene, og forvalte dette på best mulig måte. Jeg veksler mellom å jobbe flere år frem i tid på et strategisk nivå, til for eksempel å diskutere publiseringsstrategien og måltall på neste måneds Play-produksjoner.
Hvordan opplever du kulturen/arbeidsmiljøet i TV 2?
Jeg opplever arbeidsmiljøet i TV 2 som veldig bra. Alle brenner for å skape et godt miljø, og latteren sitter løst påhuset. Jeg opplever at TV 2 som bedrift har evnen til å fornye seg og alltid se fremover, samtidig som vi er flinke til å ta vare på kulturen, historien og den posisjonen vi har.
– Jeg syns det er bra at TV 2 som arbeidsplass har et stort mangfold. Her er det rom for alle, uansett alder, kompetanse, eller hvor du bor eller kommer fra. TV 2 har en betydningsfull posisjon og stor påvirkningskraft, og det er viktig at vi jobber for å sette dagsorden og levere den beste underholdningen.
-
Håkon Kvam Lyngstad, breakingjournalist
-
Ole Ebbesen og Ingrid Wollberg, fotojournalister
-
Christel Schultz, kundesjef
-
Einar Aaby Hirsch, teamleder
-
Silje Anita Hallem, advokat
-
Torkil Auran, prosjekteier
-
Katarina Swendgaard Borge, business controller
-
Marie Evje, forretningsutvikler
-
Elias Engevik, fotojournalist
-
Arbër Maliqi, produsent
-
Ingrid Wollberg, fotojournalist
-
Gaute Bugge Drangsholt, vaktsjef Sporten
-
Heidi Lea, dataanalytiker
-
Sander Englund Smørdal, utgavesjef
-
Eda Syvertsen, prosjektutvikler
-
Annikken Valland, utspillingsprodusent
-
Line Njøs, innholdsplanlegger
-
Magne Sandnes, bildesjef
-
Stig Omland, rådgiver sportskonsepter
-
Helene Boge, webutvikler
-
Preben Fjell, engasjementsreporter
-
Ove Nordahl-Pedersen, UX designer
-
Marlene Sætevik, utvikler
-
Siril Eikrem Finnøy, produkteier for Data og Målretting
-
Arjuno Alistair Lewis, kommersiell produktutvikler
-
Silje Hestevik, utviklingssjef
-
Karina Øverland Haugen, Løsningsarkitekt
-
Einar Aaby Hirsch, teamleder Team NÅ
-
Maria Schiller Tønnessen, frontredigerer
-
Lene Hegland, SEO-ansvarlig
-
Kenneth Cuomo, Customer success spesialist
-
Melina Pambou Sundfør, teamleder digitale sports-konsepter
-
Stian Langsrud, senior IT-konsulent