Kenneth Cuomo, Customer success spesialist
- Først gang jeg arbeidet i TV 2, som fotoredigerer fra 2007 til 2017, hadde jeg et klart mål om å dekke krig og kriser rundt i verden. Det var hovedårsaken til at jeg søkte meg til TV 2, forteller Kenneth Cuomo.
Etter drøye fem år utenfor TV 2, hvor jeg arbeidet med medieteknologi og programvareutvikling, ble savnet for stort. I TV 2 har jeg nå fått muligheten til å utnytte bredden i min kompetanse ved å arbeide i skjæringspunktet mellom det redaksjonelle og teknologi.
Navn: Kenneth Cuomo
Stillingstittel: Customer success spesialist
Utdanning: TV-skolen
Avdeling: Innholdsteknologi
Ansatt i TV 2 siden: 2006 – 2016, 2022 -
Hva ser du mest frem til når du våkner om morgenen og gjør deg klar å gå på jobb?
- For meg er iveren stor etter å komme meg på kontoret og fortsette arbeidet. Det er hele tiden så mye spennende og interessante ting vi diskuterer og arbeider med. Kringkastere verden over er inne i en tid hvor det er et stort teknologisk skifte på mange plan. Vi skal bevege oss bort fra kostbar hardware, og bevege oss mer mot software og SaaS.
Dette gir en del tekniske utfordringer og krever et annet "mind set" enn det vi er vant med fra tidligere. Men dette gir oss også uendelig med nye muligheter og gjør at vi kan teste nye innholdskonsepter på en mer agil måte.
Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?
- Som Customer success spesialist i Innholdsteknologi har jeg veldig varierte arbeidsdager. Jeg er også så heldig at jeg får betalt for å gå rundt å prate med mine kollegaer.
En av mine hovedoppgaver for tiden, er at jeg er en del av et team som lager en ny løsning for å samle alt videoinnhold i TV 2 i ett UI. Min rolle i prosjektet, er å se til at vi lager et system som dekker behovene til brukerne og fjerner flest mulig manuelle steg. For å oppnå dette må jeg samarbeide med produkteier, UX-designere, arkitekter og utviklere. I tillegg er jeg "hands-on" med testing.
Hvordan er kulturen/arbeidsmiljøet i TV 2?
- En veldig spennende ting med TV 2 er at det er litt som USA: "the land of opportunities". Det å gjøre en god jobb lønner seg og blir anerkjent.
Nye utfordringer og muligheter blir ikke automatisk gitt på ansiennitet, i TV 2 får man nye utfordringer og muligheter basert på den du er og jobben du gjør. Så er det ingen hemmelighet at TV 2 har de beste festene 😊
Møt folkene våre
-
Håkon Kvam Lyngstad, breakingjournalist
-
Ole Ebbesen og Ingrid Wollberg, fotojournalister
-
Christel Schultz, kundesjef
-
Einar Aaby Hirsch, teamleder
-
Silje Anita Hallem, advokat
-
Torkil Auran, prosjekteier
-
Katarina Swendgaard Borge, business controller
-
Marie Evje, forretningsutvikler
-
Elias Engevik, fotojournalist
-
Arbër Maliqi, produsent
-
Ingrid Wollberg, fotojournalist
-
Gaute Bugge Drangsholt, vaktsjef Sporten
-
Heidi Lea, dataanalytiker
-
Sander Englund Smørdal, utgavesjef
-
Eda Syvertsen, prosjektutvikler
-
Annikken Valland, utspillingsprodusent
-
Line Njøs, innholdsplanlegger
-
Magne Sandnes, bildesjef
-
Stig Omland, rådgiver sportskonsepter
-
Helene Boge, webutvikler
-
Preben Fjell, engasjementsreporter
-
Ove Nordahl-Pedersen, UX designer
-
Marlene Sætevik, utvikler
-
Siril Eikrem Finnøy, produkteier for Data og Målretting
-
Arjuno Alistair Lewis, kommersiell produktutvikler
-
Silje Hestevik, utviklingssjef
-
Karina Øverland Haugen, Løsningsarkitekt
-
Einar Aaby Hirsch, teamleder Team NÅ
-
Maria Schiller Tønnessen, frontredigerer
-
Lene Hegland, SEO-ansvarlig
-
Kenneth Cuomo, Customer success spesialist
-
Melina Pambou Sundfør, teamleder digitale sports-konsepter
-
Stian Langsrud, senior IT-konsulent